11 January 2013

Events and Activities

Hari ini mood kurang baik yang menarik aku untuk tulis blog. Hurmm... 2013? Bila aku menulis dalam keadaan mood yang macam ni memang aku akan mengarut. Tapi lepas apa yang aku belajar dari masa-masa dulu, control your emotion. Ya, right!

Well, disebabkan aku jarang dapat internet connection, sekarang baru aku dapat banyak peluang untuk berinternet. 3 bulan bersama Perdana Leader Fellowship so far agak bagus dan insyaAllah banyak lagi surprise yang akan datang. So, meh aku update apa aku buat few months ago with PLF.

Lawatan 4 hari ke Johor termasuklah Legoland, Nusajaya, Iskandar Corp. Juga ada dinner bersama SUK Negeri Johor yang sangat awesome meal malam tu. 

Balik dari Johor, ada sesi dialog bersama Datuk Shabery Chik yang turut dihadiri oleh pemimpin-pemimpin jemputan seperti Tan Sri Arshad Ayub, Datuk Rajmah Hussain, Tan Sri Sulaiman Mahbob dan beberapa yan lain. Bertempat di Sime Darby Convention Center, Mont Kiara. Sebelah hostel aku je pun. 

Lawatan ke IDFR (Institute Diplomacy and Foreign Relation) bersama Datuk Ku Jaafar dan beberapa duta lain. 

Hi-tea bersama 3000 belia di seluruh Malaysia turut dihadiri oleh Datuk Shabery Chik. Pada sebelah malam berpeluang menonton perlawanan pertama Malaysia-Singapura di Stadium Nasional Bukit Jalil. 
Final presentation di UNIRAZAK. 1 month good hospitality from UNIRAZAK. 

Visiting Maritim Malaysia, salah satu agensi yang dilawati selain MIDA dan yang lain aku tak ingat. 
Juga menghadiri Lucheon Datuk Seri Najib Razak untuk program  "International Day of Solidarity with the Palestinian People". Turut dihadiri oleh Datuk Mukhriz Mahathir dan ramai lagi. Orang yang sama aku jumpa di IDFR pun ada. Datuk Ku Jaafar antaranya. 
Basically, aku bercadang untuk update satu-satu program yang aku join. Tapi memang tak sempat nak buat. So, kalau ada masa lepas ni, aku akan bercerita.

Happy weekend folks.

No comments:

Post a Comment

Cadangan? Bantahan? Teguran? I'm ready for any comments, encouragements or critics. "Dan berbuat baiklah, sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik" - Al-Baqarah 1: 195