31 January 2013

Just A Kiss

"I've never opened up to anyone. So hard to hold back when I'm holding you in my arms. We don't need to rush this. Let's just take it slow. "

Familiar tak dengan lagu ni? Aku kalau bab lagu ni, kemain laju lagi. Ok, petikan lagu kat atas ni adalah lagu "Just A Kiss" yang dinyanyikan oleh Lady Antebellum. Bagi aku lagu ni sangat sweet yang mana bila dia ada suka someone ni tapi dia nak ada batas atau jurang sedikit untuk lelaki yang dia suka tu. At the same time, lagu ni aku rasa macam kena kat batang hidung aku masa aku single bulan Feb 2012 dulu, lagu ni famous masa tu dan memang kena dengan batang hidung sendiri. 

"I know that if we give this a little time. It'll only bring us closer to the love we wanna find."

Aku taknak banyak complain dengan apa yang dah jadi dulu. Tapi lagu ni memang banyak mengingatkan aku tentang dia. Siapa dia? If you read this, you will know what I felt at that moment. Yes, you. Benar, tak ada benda yang mudah atas dunia ni. Dan apa yang aku pernah lalui dengan kau insan yang banyak mengajar aku agar bersabar, terima kasih. Terima kasih atas segala rasa yang pernah kita share dulu. I really appreciate that. Dan aku anggap sepi kau tu, adalah sepi yang punya alasan sendiri. Dan of course, alasan itu aku mampu fikirkan sendiri, dan let it be. I know you're a good son. Rasanya I will talk a lot about you in my journey of life sebab kau memang banyak mengajar aku. Dalam naik aku dan juga dalam tersungkur aku. Setiap kali aku teringat pasal this guy, benda yang timbul dalam fikiran aku adalah... WHY? 


Satu benda aku tak faham pada diri aku kadang-kadang. Aku ada hidup yang sangat baik for now. Kenapa aku nak kena ingat all this thing? It's my memories. I have to live in this memories kan? Kepada bakal suami, aku harap kau mampu tampal dan tutup luka yang ada, sebab luka tu takkan pernah sembuh, parut tu takkan hilang. Aku seboleh-bolehnya taknak cerita pasal perasaan aku pada insan lain terutamanya di blog. Kata seorang senior, jangan tunjukkan yang kita ni lemah, jangan tunjuk kita sakit, sebab takkan pernah ada orang yang concern pasal diri kita melainkan diri kita sendiri. Jangan harapkan orang lain untuk kasihan pada kita, kasihanlah kepada diri sendiri kerana kita perlukan kasih itu. Orang lain takkan pernah kasih apatah lagi kasihan kepada diri kita. 

Aku suka pada jalan cerita hidup aku, kisah-kisah hidup aku, liku-liku aku, kerana jatuh bangun itu yang menjadikan siapa aku sekarang. Kalaulah aku dapat novelkan cerita-cerita aku ni, confirm HOT SALE. Siapa nak beli? Entah, mestilah orang-orang yang pernah hadir dalam hidup aku kan? Memang itu tujuan novel aku diterbitkan nati. Wah! Kalau bab berangan, bagi kat aku OK? 

Maka benarlah, lagu mampu membawa kita ke sesuatu zaman yang pernah kita lalui dulu. Setuju? Ada memori pada sesebuah lagu itu. Lirik lagu ni simple, steady and slow. 

"Be the one that I've been waiting for my whole life."

No comments:

Post a Comment

Cadangan? Bantahan? Teguran? I'm ready for any comments, encouragements or critics. "Dan berbuat baiklah, sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik" - Al-Baqarah 1: 195