07 November 2013

Warna Idaman Hati

Allah ciptakan beribu-ribu warna untuk kita terokai dan warna-warna yang akan menceriakan hidup kita. Pelangi pun ada tujuh warna bukan? Tujuh warna utama yang cantik dan semestinya memikat hati kita setiap kali mendongak ke langit dan menghayati keindahan ciptaanNya. Bersyukurkah kita kerana dikurniakan kurnia mata untuk melihat keindahan dunia. Walaupun rabun, kena pakai spek/contact lens kita masih boleh melihat dan mengagumi kebesaran ciptaanNya.

When it comes to choose the right color for our wedding theme, dress... memang dilema. Seingat aku, dah lama sangat aku memilih color yang paling sesuai dengan aku dan Afiq. Warna kuning jadi pilihan majlis pertunangan sebab aku rasa that's the most suitable color masa tu. Those yang kenal aku, mesti tahu aku memang sangat suka warna hijau. Kalau sebut Wawa, mesti hijau punya. That's why, aku pilih kuning untuk majlis pertunangan sebab mengikut pelan asal, hijau reserved untuk majlis kahwin. Hijau yang mana? I don't know yet.

Masa berbincang dengan tailor last Saturday, aku naik malu sebab tak tahu color apa yang sesuai. Tapi mujur dia memahami, diberikan sedikit masa lagi untuk aku berfikir tentang design dan color yang aku akan pilih nanti. Disebabkan Afiq pun suka warna hijau, tak ada masalah sangat, tapi argument hijau mana satu tu tetap ada. Tapi, kelakar sebenarnya bab pilih warna ni. Banyak kali juga aku berbincang dengan dia, dan biasalah, dia serahkan pada aku untuk memilih yang terbaik untuk kami berdua. Sebab, sebarang keputusan yang dibuat mestilah kena consider about him and his skin tone as well. Mujur Afiq saya handsome! =)

Warna epal memang selalu menjadi perhatian aku. Dua warna yang memikat hati sendiri. Tapi basically, idea warna utama dah ada. Cuma in details, not yet. Sebab dah lama sangat berfikir pasal color sahaja sampai penat sangat berfikir hanya untuk pilih color ok.

Tema yang akan aku pilih adalah ringkas tapi menarik. Aku takkan bawa color yang heavy dan garang. Tapi biasalah, siapa tahu perubahan last minute nanti kan? Sesungguhnya, kita hanya mampu merancang dan DIA lah Pencipta rasa cinta ini yang menentukan segalanya.

Saya pilih untuk menjadikan majlis saya nanti INDAH.

No comments:

Post a Comment

Cadangan? Bantahan? Teguran? I'm ready for any comments, encouragements or critics. "Dan berbuat baiklah, sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik" - Al-Baqarah 1: 195